Popularność języka hiszpańskiego

Hiszpański jest przyjemnym dla ucha językiem, jednak to nie jedyny powód jego dużej popularności na całym świecie. Globalizacja, której świadkami są ostatnie pokolenia jest tak silna, że przydatność nauki języków obcych staje się czymś oczywistym. Biorąc pod uwagę język hiszpański należy zauważyć, że jest to drugi (oczywiście po języku angielskim) najczęściej używany w kontaktach międzynarodowych język, natomiast trzeci po angielskim i chińskim, jeśli chodzi o ilość osób posługujących się nim na całym świecie. Hiszpański w ostatnich latach znacznie zyskał na wartości. Statystyki podpowiadają, że jeśli chodzi o ilość osób uczących się go, to wyprzedził nawet język francuski.

W Polsce zainteresowanie uczeniem się go wzrosło w ciągu dwóch lat aż o 21 procent. Ma on znaczenie nie tylko w porozumiewaniu się z obcokrajowcami, ale również w gospodarce, polityce, kulturze, sztuce, filmie, muzyce czy też literaturze – ogólnie rzecz biorąc wszędzie. Jest również zupełnie czymś oczywistym, że czym więcej osób się go uczy, tym bardziej jego znajomość jest opłacalna. Języka hiszpańskiego uczy się między innymi coraz więcej studentów, którzy z roku na rok chętniej wybierają się na stypendium do Hiszpanii. Ponadto wyłącznie znajomość tego języka umożliwia zapoznanie się z niezwykłą i zarazem specyficzną literaturą hiszpańską oraz iberoamerykańską (na przykład Isabel Allende), która w przekładzie na inne języki dużo traci. Język hiszpański jest popularny na całym świecie. Coraz większa liczba Europejczyków: Anglików, Francuzów, Polaków – uczy się go.

W Stanach Zjednoczonych na co dzień posługuje się nim aż czternaście procent mieszkańców, jest to również najbardziej popularny język, jakiego uczą się dzieci i młodzież w szkołach. Statystyki dobrze rokują temu językowi na przyszłość, otóż według nich w 2050 roku ma się nim posługiwać aż ¼ mieszkańców Stanów Zjednoczonych. Jak bardzo ważny jest hiszpański zauważyli również amerykańscy politycy, którzy posługują się nim, pamiętając o dużej ilości hispanojęzycznych osób wchodzących w skład elektoratu. Hiszpański w USA posiada podobną pozycję, jak angielski na przykład w krajach europejskich, odgrywa kluczową rolę w momencie zatrudnienia w wielu firmach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *